donderdag 5 juli 2012

Zomer ontgiftingskuur Deel 5: Het is best wel koud… brrr

Dag 4 van de 28
Het is best wel koud hoor. Ik vind mezelf wel dapper. Al moet ik je wel zeggen, dat ik er gaandeweg deze dagen wel steeds meer aan begin te wennen. Ik had het vorige week al gelezen in het boek en ben meteen gestart. De eerste keer was het echt afzien, ik vergat zelfs adem te halen.

Maar het resultaat was wel fijn en dat maakte dat ik het de volgende dag weer deed, en de dag erna ook en zo door tot vandaag.


Douchen met koud water. Goed voor de bloeddoorstroming, goed voor mensen die het altijd koud hebben, goed voor strakke billen. Vooral het laatste staat me wel erg aan J.

Gelukkig hoef ik van Jacqueline niet plompverloren de warme kraan dicht te draaien en me te laten overspoelen met ijswater.  Nee, dit gaat iets subtieler; na de warme doucheronde de douchekop los maken en dan pas de warmwaterkraan dichtdraaien. Nu kun je gericht bepalen waar het koude water naartoe mag. Als eerst zijn je voeten aan de beurt en daarna je enkels. Vergeet de polsen niet. Die heb ik zelf erbij gezet, kan het hartje even wennen aan de koude. Na je enkels, langs de buitenkant naar je knieën en als je durft langs de binnenkant weer terug. Niet even snel heen en weer, maar rustig met de douchekop bewegen en rondjes draaien. Daarna de billen en dan is het eigenlijk al klaar voor het begin.

Naarmate ik het ‘lekker’ ga vinden, kan ik verder naar boven en zijn buik, borsten en rug aan de beurt.
Het voelt wel goed, ik kan niet anders zeggen. Nog even en ik doe het net zo soepel als de Iceman Wim Hof.

Het is een kwestie van wennen en bovenal rustig blijven. Steeds een stukje verder en zo door tot ik zo meteen na een warme douche gewoon onder de koude stralen kan gaan staan. Wat een genot voor mijn lichaam.

1 opmerking:

Yneama zei

Hoi Diana,

Dit doe ik al jaren,en het is heerlijk!
Het wordt zo normaal, als je er aan gewend raakt.
elke warme douche beurt sluit ik af met een koude douche,dat doe ik denk ik al 16 jaar nu...

En in de zomer doe ik het vlak voor het slapen gaan, en droog me niet af maar ga zo me bed in,is heel goed voor je huid!!

Succes verder met je kuur...

Knuff Farisa