maandag 2 juli 2012

Zomer ontgiftingskuur Deel 4: De start is gemaakt! Dag 1 van de 28

Ik ben van start!
Vanmorgen begonnen. Nou, eigenlijk al zoetjesaan vorige week natuurlijk. De psylliumvezels zijn binnen en heb ze al drie keer gedronken. De smaak valt mee, het tijdstip vind ik wat minder geslaagd; vlak voor het slapen gaan en dan nog een glas water er achteraan. Gevolg is dan wel, dat ik ‘s nachts eruit moet voor een rondje naar het toilet. Daar heb ik geen zin in en ga dus ook de vezels op een ander tijdstip innemen. Op de bus waar de vezels in zitten staat ook dat het per dag ingenomen moet worden, er staat geen tijdstip bij.


Ik moet zeggen dat het wel fijn voelt dat ik weet dat het rustig gaat worden in mijn lichaam. Dat er even helemaal geen troep in komt, dat alles even in een rustig tempo mag bewegen.

Vanmorgen ben ik begonnen met warm water met vers citroensap, daarna  een gewone beker warm water, mijn groene smoothie (spinazie met bleekselderij) en daarna een pruim en een kiwi gegeten. Daarnet een lekkere kop kruidenthee op, vier keer naar het toilet geweest, maar zeker nog geen honger.

De lijst met producten wat je allemaal wel mag is best lang en ik heb zaterdag ook flink inkopen gedaan. Normaal eet ik ook niet zoveel op een dag, dus ik ga echt kijken waar ik zin in heb en wat ik wel en niet eet. Want om nou ineens meer te gaan eten lijkt me niet echt nodig. We hebben nu wat voorraad zeg maar.

Een salade zo meteen voor de lunch, die ga ik wel maken. De sla is niet eeuwig houdbaar, dus eerst de producten eten die snel tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten.

Met die psylliumvezels heb ik trouwens ook een erg vol gevoel, dus dan ook minder trek in eten. Zeker goed voor het afvallen, maar ik moet wel opletten dat ik wel alles binnenkrijg wat van belang is. Zo meteen dan ook maar lekker geitenkaas in de salade. Ik heb een paar soorten gehaald, eens zien wat ik lekker vind. Ik zou het wel fijn vinden als ik na het zuiveren ook verder kan met die geitenkaas in plaats weer over te stappen naar de koeienmelk-kaas. Dus nu gewoon ondervinden welke lekker is. De kaasboer heeft er een stuk of acht en ook de supermarkt biedt genoeg mogelijkheden. Leuk om uit te proberen.

Bijzonder te zien dat de feta in de supermarkt wel gewoon van koeienmelk gemaakt is. Goed op letten dat er wel Chève en geen Vache op staat.

Er stond trouwens in de juli uitgave van het magazine Spiegelbeeld een heel artikel over het nut van geitenmelk boven koeienmelk. Leuk, het sluit mooi aan zo bij mijn weken.
 
Ik ga me eens verdiepen in de lunch. Eens zien waar ik zin in heb. Genoeg om uit te kiezen.

1 opmerking:

Unknown zei

Ook ik heb een pot pyll.. Phil... Vlozaad gekocht. Het is wat onwennig vezels in een glas te hebben, maar ja wat moet dat moet. Voor mij zijn niet de kilos die moeten verdwijnen, maar gezond eten. Citroenen zijn in huis voor de ochtend ronde. Geiten kaas, melk en yoghurt zijn ook een onderdeel van gezonde voeding. Voor mij dan graag nog de biologische variant, maar afhankelijk van de portemonee. Tip: Puur, bio winkel op het rond in Houten. Geweldige sortering. Knuf