zaterdag 1 juni 2013

Dilemma op de vroege zondagochtend

Flink dilemma op de vroege ochtend..... Kwart voor zes werd ik wakker van onze kippen. Valt me toch mee dat de buren nog niet gaan klagen...;) wat een gekakel. Ik mijn bed uit en ze alvast maar eten gegeven, hielden ze even hun mond.


Toen was ik wakker ... ai! Het zonnetje piepte al door de ramen naar binnen, de vogeltjes lieten zich al horen en verder nietssssss aan geluid in het Schalkhaarse. Wat een zaligheid... maar daarmee begon het juist.... Zal ik gaan wandelen? Er mogen nog wat luisterkind afstemmingen en ik heb wel heel veel zin om aan mijn boek te schrijven. Zal ik dan eerst maar mijn boek doen?, ja maar nu is het zo lekker stil buiten. Ik kan met Evike langs de fiets, zal ik mijn camera meenemen? Wel prachtig zo in het buitengebied. Als ik ga wandelen kan ie eigenlijk ook wel mee. Maar ja, mijn boek....zal ik eerst maar aan mijn boek gaan werken, en dan eind middag wandelen? Dan is het niet zo rustig als nu... Ik draaide me nog maar eens om in bed.... Eind middag is het ook wel mooi licht om foto's te maken, zal ik langs de Douweler gaan wandelen of richting Wecheler, hoeveel afstemmingen ga ik vandaag eigenlijk doen, Paul is vanmiddag ook gaande dus het wordt niet samen wandelen dus daar hoef ik geen rekening mee te houden, of wel? Nee, en al zou het zo zijn, Evike wandelt rustig twee keer. Ik denk toch eerst maar mijn boek, kort rondje met Evike en dan mijn boek....wandelen komt vandaag echt wel,maar ja dan mis ik wel de schoonheid buiten. Van de week wordt het ook weer lekker weer, dan kan ik ook wel smorgens wandelen. Dan is het niet zo rustig als nu op de zondagochtend...... 

 Toen ik er eindelijk om kwart over zeven uitrolde wist ik het nog niet en begon het volgende dilemma..... zal ik eerst douchen of toch maar eerst wandelen, wat wil ik eten? Even appeltje mee voor onderweg of... ja maar als ik kort rondje loop maakt dat niet uit. Ga ik kort, wordt het boek of afstemmingen..... 

Ik heb het raam open gezet voor de vogelgeluiden, ga nu een  ommetje met Evike, maak dan een klein ontbijtje, want brunch verderop uitgebreid met Paul en daarna start ik met mijn boek. Verderop vandaag komt de wandeling.   
Mensenlief wat een keuzeprobleem..... Ik ben benieuwd wat deTzolkin over vandaag zegt.     Ik houd mijn hart vast voor de rest van de dag! :D

1 opmerking:

Margreth zei

Ha, ha, dat was moeilijk zeg. ;-)