zaterdag 3 april 2010

Time Management ... zonder stress je project aanpakken

Je tijd goed inzetten. Je plannen goed inzichtelijk hebben. Weten waar je naartoe wilt en in welk tijdsbestek. Dit geheel in kaart brengen luistert ook wel naar de naam Time Management. En dat kun je hanteren op een aantal activiteiten tegelijk, maar je kunt het ook goed gebruiken voor één bepaald project.
Zo is er bij de winkel, waar ik een praktijk heb, een actie gestart per één april; een grabbelton actie. Hiervoor moest ik ruim tweehonderd bonnen maken, die de bezoekers van de winkel kunnen grabbelen bij aanschaf van producten. Iedere bon heeft een waarde voor het bezoeken van mijn praktijk.
Bonnen ontwerpen, stukje in de krant, posters ontwerpen en laten uitdraaien, gesprek met de eigenaars van de winkel, karton regelen, rolletjes maken, uitleg maken voor het personeel, controle door eigenaars van de winkel. Een diversiteit aan activiteiten, binnen een kort tijdsbestek.

En dan komt Time Management om de hoek kijken.
Welke stappen komen eerst, welke hebben als eerste prioriteit. En welke volgen daarna. En als je dat duidelijk in kaart hebt, kijk je welk tijdsbestek je hebt om de acties te realiseren.
Vooraf duidelijkheid met de eigenaars van de winkel. Als eerste dus het gesprek. Daarna kijken wanneer de deadline is voor het aanleveren van het persbericht aan de diverse regionale kranten.
Welke uitgave komt vlak voor de actie uit en heb jij dus precies nodig?
En zo stap voor stap verder.
Mijn agenda liet zich inpassen, elke stap op de juiste dag. De ene dag het persbericht ter controle naar de eigenaars van de winkel, de andere dag het ontwerpen van de postertjes. Alles bij aanvang duidelijk en inzichtelijk ingedeeld . Geen stress.
Toen er een totaal andere vraag tussendoor kwam, die ook aardig mijn aandacht vroeg, keek ik opnieuw naar mijn planning. Ik schoof een aantal zaken verder door, het paste nog steeds zonder stress. En op eenendertig maart reed ik ontspannen met postertjes en de grote rieten mand richting winkel. Het zag er professioneel uit, kreeg de complimenten van de eigenaars dat het er uiterst verzorgd uit zag. Voor mij voelde het als een afgerond project, de rest was aan hun.

Het was een mooi staaltje Time Management geweest, keurig ingezet en het had me in alle rust alle stappen laten doorlopen. Vooraf ingepland, overzichtelijk zodat ik ieder deel afzonderlijk met de juiste aandacht kon realiseren.

Een voldaan gevoel, een monsterstuk geleverd in een kort tijdsbestek.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed voorbeeld, doet morgen goed volgen....

Anoniem zei

Als je weet wat je doet komt het zeker allemaal goed.
Net als een puzzel kom je stapje voor stapje tot het complete plaatje.

ArchiVision Directory zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.